Yami

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Ön a YAMITRAVELS Utazási tanácsadó és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban Megbízott) által üzemeltetett www.yamitravels.hu weboldal („Honlap”) használatára, a weboldalon nyújtott tanácsadási szolgáltatások és megrendelésére vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket olvassa.

Amennyiben Ön meglátogatja a www.yamitravels.hu honlapot és igénybe kívánja venni a honlapon kínált szolgáltatásokat, kérjük, előtte olvassa el figyelmesen az Általános Szerződési Feltételeket. A www.yamitravels.hu honlapon kínált tanácsadási szolgáltatásokat csak abban az esetben tudja igénybe venni, ha elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket.

A honlapot üzemeltető és szolgáltatást nyújtó vállalkozás adatai:

Név: YAMITRAVELS Kft

Székhely: 5430 Tiszaföldvár, Petőfi Sándor út 42

Adószám: 32253881-1-16

Számlavezető bank: OTP Bank

Számlaszám: 11745176-25417434

Elérhetőségre vonatkozó adatok:

E-mail: info@yamitravels.hu

Weboldal: www.yamitravels.hu

Levelezési és panaszbejelentő cím: 5430 Tiszaföldvár, Petőfi Sándor út 42.

1.  A szolgáltatás („Utazási Tanácsadás”)

Ön, mint Megbízó a www.yamitravels.hu weboldalon keresztül naprakész információkat, utazási tanácsokat, tud megrendelni az utazásához. Az egyéni elvárásai alapján ötleteket kap az úticél kiválasztásához, megtervezett igény szerinti személyre szabott útitervet, összeállított utazási programjavaslatokat készítünk a Megbízónak. A Megbízott utazásszervezői, közvetítői tevékenységet nem végez, utazási szolgáltatást nem nyújt, a Megbízó képviseletében nem jár el. Az utazásával összefüggésben felmerülő költségeinek megfizetését közvetlenül Megbízónak kell az adott szolgáltatóval rendeznie. A Megbízott által ajánlott szállások, programok és más szolgáltaltatások elérhetősége a Megbízó foglalásának és utazási időpontjának függvénye, melyért a Megbízott felelősséget nem vállal. A programjavaslatban megadott árak tájékoztató jellegűek.

2. Szerződés létrejötte és megszűnése

A szerződéskötési folyamat a Honlapon elérhető ajánlatkérő kérdőív kitöltésével és beküldésével indul. Az ajánlatkérő beérkezését követően a Megbízott személyre szabott szolgáltatási és árajánlatot készít a Megbízónak, amit a megadott email címre küld meg. A Megbízott által megküldött ajánlat érvényessége minden esetben annak kiküldése napjától számított 8 nap.

A Megbízott és Megbízó között a szerződés az árajánlatban írt szolgáltatási díj Megbízott bankszámláján történő jóváírásával, a jóváírás napjával jön létre, és a szerződés teljesítésével, a vételár megfizetésével szűnik meg.

A szerződés teljesítése a Megbízott részéről:

– a Megbízott a megrendelésben Megbízó által megadott e-mail címre elektronikusan megküldi a megrendelt tanácsadói szolgáltatás eredményét („Programterv”).

A Megbízott csak akkor köteles a megrendelt tanácsadói szolgáltatást megküldeni, illetve a tanácsadói szolgáltatást megkezdeni, ha a megrendelt szolgáltatás(ok) teljes díja jóváírásra került a Megbízott számláján.

– Ha a megrendelt szolgáltatás(ok) teljes vételára  Megbízott megadott számlaszámán jóváírásra került, a Megbízott ezt követően köteles a szolgáltatás teljesítését megkezdeni.

A Megbízott a Megbízó egyidejű értesítése mellett, jogkövetkezmények nélkül, törölheti a Megbízó megrendelését, illetve a szerződéstől elállhat, vagy azonnali hatállyal felmondhatja azt, az alábbi esetekben:

Nem jelenti a Megbízott ajánlati kötöttségét az „YAMI Travels” weboldalon feltüntetett ismertetők, leírások, képek, információk, ezek célja kifejezetten a szolgáltatás, bemutatása, illetve a weboldalon szereplő képek csupán illusztrációk.

A szerződés magyar nyelven jön létre.

A szerződés megszűnik a szerződés teljesítésével.

A szerződés távollevők között elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény szabályai vonatkoznak. A Megbízott és fogyasztó között létrejött szerződésekre alkalmazni kell továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletet.

A felek között elektronikus úton megkötött szerződés részét képezi az Általános Szerződési Feltételek. Az Általános Szerződési Feltételek letölthető és kinyomtatható az alábbi linkről: https://yamitravels.hu/.

Az Általános Szerződési Feltétel magatartási kódexre nem utal.

A Megbízott a létrejött szerződéseket nyilvántartja, iktatja és elektronikusan tárolja. A szerződést és a szerződéshez a Megbízó által megadott adatokat az Adatkezelési tájékoztató előírásai alapján kezeli és őrzi.

2.1 Szerződés módosítás, új szerződés

Az Utazási Tanácsadás szolgáltatás szerződésének létrejöttét követően a szerződés csak a Felek közös megállapodásával módosítható. A Megbízó általi módosítási igény esetén a Megbízott tájékoztatja a Megbízót a módosítási kéréssel összefüggő esetleges díjmódosításról.

Az árajánlatban és a megrendelési lapon feltüntetett úti cél módosítása csak új megrendelés esetén lehetséges.

A Megbízott a Megbízó által igényelt módosítás szerint készíti el az Utazási Tanácsadás szolgáltatást azt követően, ha az igényelt módosítás(ok) teljes díja jóváírásra került Megbízott számláján.

Megbízó módosítási igénye befolyásolja a tanácsadási szolgáltatás teljesítési határidejét.

3. A szolgáltatások díja, ára

Az ajánlatban megadott tanácsadási díjak forintban értendők, a Megbízott szolgáltatása alanyi adómentes.

Az Utazási Tanácsadás szolgáltatás esetében az előzetes kalkuláció (ajánlat) díjmentes és nem hoz létre szerződést a felek között.

4.Fizetés

Az „YAMI Travels” weboldalon található szolgáltatások díját a Megbízó banki előre utalással teljesítheti.

A Megbízott– a hatályos jogszabályoknak megfelelően – az általa nyújtott tanácsadói szolgáltatásról és értékesítésről számlát állít ki. A Megbízó felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához minden, rá vonatkozó adatot – a valóságnak megfelelően – megadjon. Ennek elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás adatközlés esetén a Megbízott nem kötelezhető új számla kiállítására.

A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § alapján, a fogyasztónak minősülő, azaz a Szolgáltatást magáncélból igénybevevő Megrendelőt indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Megrendelő elállási jogát az erre vonatkozó, Üzemeltetőnek és Szolgáltatónak írásban bizonyítottan megküldött nyilatkozat útján gyakorolhatja. Megrendelőt ezen elállási joga csak abban az esetben illeti meg, ha a Szolgáltatás igénybevételét még nem kezdte meg és nem illeti meg az elállás joga a Megrendelőt, ha a 14 munkanapos elállási határidő lejárta előtt a Szolgáltató a teljesítést megkezdte. Ha a Szolgáltató a teljesítést a 14 napos határidő előtt megkezdte, de még nem fejezte be, a Megrendelőt és a Szolgáltatót is felmondási jog illeti meg. A felmondási jog gyakorlásával a szerződés a jövőre nézve megszűnik, de a már teljesített Szolgáltatások időarányos ellenértékét Megrendelő köteles a Szolgáltatónak pénzügyi bizonylata alapján megtéríteni.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét nem tudja teljesíteni, úgy jogosult a megrendeléstől elállni, de ebben az esetben Megrendelő által már kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.

A szolgáltatások esetében a fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát egyértelmű, írásbeli nyilatkozat útján gyakorolhatja. Nyilatkozat mintát a jelen ÁSZF mellékleteként talál. A nyilatkozatot a fogyasztó postai úton vagy elektronikus úton – e-mail: info@yamitravels.hu – küldheti vissza a Megbízott részére.

A Megbízott a fogyasztó nyilatkozatának a megérkezését haladéktalanul, elektronikusan igazolja vissza.

5. Hibás teljesítésre vonatkozó tájékoztatás

5.1. Kellékszavatosság

A Megbízott esetleges hibás teljesítése esetén a Megbízottal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A Megbízott hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Megbízott, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Hibás teljesítés esetén a választása szerint, az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Megbízottnak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével Megbízónak okozott érdeksérelmet; vagy

Igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Megbízotta kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelő időn belül nem tud eleget tenni, vagy ha Megbízónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Megbízó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Megbízott adott okot.

Megbízó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Megbízottal.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

Fogyasztónak nem minősülő Megbízó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

Igényének érvényesítéséhez Megbízónak kell igazolnia, hogy a szolgáltatást a Megbízottól vásárolta (számla, megrendelés és annak visszaigazolása iratokkal)

6. Felelősség

A Megbízott által nyújtott utazási tanácsadási szolgáltatások a Megbízó tájékoztatására szolgál, információt nyújt, utazási ötlet és foglalási tanácsokat ad, amely tanácsadási szolgáltatás a Megbízott és a harmadik fél között semmilyen jogviszonyt nem keletkeztet, mindössze a szolgáltatás nyújtásának időpontjában érvényes, harmadik fél által közzétett szolgáltatásokat és/vagy azok elérhető árát, valamint az adott szolgáltatás elérhetőségét (pl., linkek) tartalmazzák. Ezért a Megbízott kizár minden felelősséget az utazási tanácsadási szolgáltatások igénybevételével a weboldalra belinkelt és / vagy a tanácsadási szolgáltatásban hivatkozott harmadik féllel szemben, a harmadik fél által a Megbízónak okozott összes kárért.
Megbízó tudomásul veszi, hogy a Megbízott által nyújtott utazási tanácsadási szolgáltatásokat a Megbízó saját felelősségére használhatja fel. Megbízott által javasolt bármely harmadik személy szolgáltatóval Megbízó saját felelősségére köt szerződést, saját felelősségére veszi igénybe a harmadik személy által nyújtott szolgáltatást. Megbízott által javasolt harmadik személy szolgáltatásait Megbízó saját belátása alapján veszi igénybe. Megbízó köteles mérlegelni, hogy az érintett harmadik fél által nyújtott szolgáltatás, azok feltételei, azok ára számára megfelelők-e, vagy sem. Ha nem, úgy javasoljuk, hogy az adott harmadik féllel ne lépjen üzleti kapcsolatra! Amennyiben pedig igen, úgy a harmadik féllel kötött üzleti kapcsolat minden előnyét, hátrányát és következményeit Megbízó a választott harmadik fél és közte létrejövő jogviszony és annak feltételrendszere alapján teljes mértékben viseli.

A Megbízott nem vállal semmilyen felelősséget

Az útvonaltervezeten történő változtatások várhatóan az utazás összköltségének a változásával is járnak.
A szálláshelyek javaslatai ár-érték arány, minőség, megbízhatóság, valamint elhelyezkedés együttes szempontjából kerülnek javaslattételre. A szálláshelyek végső kiválasztása a Megbízó  felelőssége.
Az utazásra vonatkozó tippek és információk tájékoztató jellegűek.

A programjavaslatok nem kötelező jelleggel értendőek és nem percről percre történő beosztást tartalmaznak. Segítségükkel megvalósítható az optimális időtöltés és az általunk javasolt legjobb programok. Minden utazás meglehetősen összetett, adódhatnak váratlan helyzetek. A tippek és leírások hatalmas segítséget nyújtanak a felkészülésben és az utazás során, de nem garantálnak teljesen zökkenőmentes utazást és nem helyettesítik teljes mértékben a felelős felkészülést a Megbízó részéről.

Az utazással kapcsolatos szolgáltatások teljesítésért, minőségéért, árakért és változásokért kizárólagosan az adott szolgáltató felel és vállal garanciát. Amennyiben a kapott szolgáltatás nem az elvárásoknak megfelelően alakul, ezzel kapcsolatos problémát, változtatási igényt és kompenzációs kérést az adott szolgáltató felé kell a Megbízónak jeleznie. (légi társaság, szállás szolgáltató stb.)

7. Szerzői jogok

A YAMI Travels weboldal és a Megbízott által megküldött utazási szolgáltatási dokumentumok (így az Utazási Tanácsadás) szerzői jogi védelem alatt állnak.

A weboldalon nyújtott szolgáltatásokhoz és megjelenített bármely saját tartalomhoz (szöveg, kép, adatok, struktúra, eljárás stb.) fűződő szerzői jog, illetve egyéb szellemi tulajdonjog a Megbízott illetik meg, így azok bármilyen módon való másolása, vagy átvétele szerzői jogértésnek minősül.
A Weboldal semmilyen tartalmi eleme nem értelmezhető úgy, hogy a Megbízott akár kifejezetten, akár hallgatólagosan, engedélyezné bárki harmadik fél részére a szerzői jog bármely elemének a használatát.

8. Panaszkezelés

Szavatossági, jótállási igények bejelentése, továbbá egyéb a forgalmazott kel, a Megbízott tevékenységével kapcsolatos kifogások, észrevételek bejelentése (a továbbiakban panasz) a Megbízott levelezési, és panasz bejelentés címén elektronikusan vagy postai úton írásban történhet.
Postai cím: YAMITRAVELS Kft (Székhely: 5430, Tiszaföldvár, Petőfi Sándor út 42.)
e-mail: info@yamitravels.hu

A panaszkezelés módja:

Megbízó a panaszt írásban – elektronikus vagy postai úton – jelentheti a Megbízottnak.
A levélben legalább az alábbi információkat meg kell adnia:

A Megbízónak kell igazolni a szerződés megkötését a Megbízottal, a megrendelés, visszaigazolás, számla bemutatásával.

A Megbízott az írásban bejelentett panaszt 30 napon belül kivizsgálja, és írásban értesíti a Megbízót az igényének teljesíthetőségéről, vagy a panasz elutasításáról és annak indokairól. A panasz elutasítása esetén a Megbízott a Megbízót írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Tájékoztatja a Megbízott a fogyasztót a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyéről, telefonos és internetes elérhetőségéről, valamint levelezési címéről. Továbbá arról, hogy a Megbízott a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A Megbízott a panasszal kapcsolatos személyes adatokat és iratokat öt évig őrzi meg az Adatvédelmi tájékoztatás szabályai szerint.

9. Vitarendezés, fogyasztói jogvita

9.1 Békéltető testület

A fogyasztó egyedi, a Megbízottal szemben esetlegesen felmerülő vitás ügyeinek (fogyasztói jogvita) rendezése szolgál a békéltető testület eljárása, amely testület a vármegyei kereskedelmi és iparkamarák által működtetett szakmailag független testület.

Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett Megbízott székhelye alapítja meg.

Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – bármelyik, a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület is illetékes.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul.

A békéltető testületek elérhetősége: https://www.bekeltetes.hu/index.php

A Megbízott székhelye szerint illetékes békéltető testület:

A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

Székhelye: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8.

Levelezési cím: Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Telefon: 20/373-2570
Honlap: https://www.jaszbekeltetes.hu/

9.2. Fogyasztóvédelmi hatóság

A fogyasztó fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból jár el, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból.

A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak a

https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap oldalon.

9.3. Bíróság

A Megbízó az igényét bírósági eljárás keretében is érvényesítheti.

A Megbízottal szembeni igény bírósági érvényesítése esetén Megbízott székhelye szerinti bíróság illetékes.
Fogyasztó az alperesre általánosan illetékes bíróság helyett a fogyasztó által vállalkozással szemben fennálló, szerződéses jogviszonyból eredő igény érvényesítése iránti pert a felperes belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye szerinti bíróságon is megindíthatja.

11. Adatkezelési-, adatvédelmi szabályozás

Megbízó az ajánlatkéréssel hozzájárul ahhoz, hogy az elektronikus megrendelés során általa megadott személyes adatait a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben és időtartamban Megbízott, mint Adatkezelő kezelje és tárolja, a szerződés teljesítése során felhasználja.

A Megbízott részletes adatkezelési elveit és adatvédelmi tájékoztatóját a weboldalon megtalálható Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza.

12. Egyéb felhasználási feltételek

Megbízott jogosult a weboldal tartalmának megváltoztatására és nem szavatolja a weboldalon hozzáférhető információk teljességét és naprakész pontosságát. Megbízott a weboldal tartalmát folyamatosan ellenőrzi, ennek ellenére előfordulhat, hogy a weboldalon szereplő tartalom már nem aktuális, megváltozott. Megbízott nem vállal felelősséget a weboldal tartalmának rendszeres frissítéséért és kizárja a weboldallal kapcsolatban esetlegesen felmerülő kártérítési, szavatossági és jótállási igényt.

Megbízott jogosult a jelen Általános Szerződési Feltételeket, valamint szolgáltatásának díjait egyoldalúan módosítani. Az Általános Szerződési Feltételek módosítása a YAMI Travels weboldalon történő közzététellel lesz hatályos.

A Megbízó által leadott megrendelésre a megrendelés elektronikus elküldése napján hatályos Általános Szerződési Feltételeket kell alkalmazni.

A jelen Általános Szerződési Feltételek 2023. május 1. napjától hatályos.

YAMI TRAVELS KFT

Melléklet:

Elállási / Felmondási nyilatkozat

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: YAMI TRAVELS KFT

cím:
Alulírott/ak ………. kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi /ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása:

(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt: